Pred vyše sedemdesiatimi rokmi prišiel koncept a prvé plány, ktoré vraveli o ochrane hlavy motorkára. Veľmi užitočný vynález, ktorý je však dnes už samozrejmou povinnosťou, nakoľko aj stroje a premávka sú v súčasnosti rýchlejšie a agresívnejšie. No skúste ísť na športovej motorke bez integrálnej prilby,… hororová predstava, pričom o povinnosti nosiť zodpovedajúcu helmu by nám nemal vravieť len zákon, ale tiež náš rozum a zodpovednosť.Motorkári, muž so ženou na motorke
Vzhľadom k týmto faktom dnešný trh ponúka rôzne kategórie a modely hneď niekoľkých špičkových výrobcov ako AGV prilby. Značky týchto a podobných známejších výrobcov sa snažia zamerať na niekoľko typov jazdcov, či už vravíme o profesionálnych pretekároch alebo rekreačných nadšencoch. Rovnako sa vlastnosti prilieb zameriavajú na špecifické vlastnosti vzhľadom k typu jazdy a motorky, kedy každý z nás možno preferuje niečo iné, respektíve odlišný terén, trasu, rýchlosť, atď.

  • V súčasti tak poskytujú i rôzne vlastnosti z hľadiska komfortu a praktickej stránky pri ich nosení a dokážu sa pohrať tiež s dizajnom.

Zatiaľ čo v minulom storočí tie prvé modely pôsobili na hlavách skôr komicky, dnes je to presne naopak. Dokonale doladia imidž motorkára, čo je pre mnohých takisto podstatným faktorom výberu.Motorkár v kostýme Batmana

  • Akýsi základ však zostáva a tým je prioritná ochrana hlavy, prípadne tiež tváre.

Klasickou a šikovnou voľbou pre menej náročnú a pomenšiu jazdu sú otvorené prilby, ktoré chránia hlavu, avšak spodnej časti tváre a brade nechávajú voľnosť. V prípade jazdy na rýchlejších strojoch sú zasa klasikou „integrálky“, čiže tie uzavreté, ktoré spoľahlivo chránia celú hlavu vrátane tváre, pričom populárne sú tiež výklopné modely s totožnou ochranou, avšak možnosťou predného „výklepu“ pre väčší komfort počas dlhšej trasy. Trochu inou kategóriou sú prilby enduro do náročnejšieho prírodného terénu alebo tie motokrosové či MX k športovým cross- pretekom. Tie sú typické napr. šiltom a špicatou ochranou brady.